מעורבות עם עמותת שיקום


התרועעות עם עמותת שיקום יכולה להיות דרך נהדרת ללמוד על היתרונות שבשיקום. זוהי דרך טובה לעזור לעצמך, ואנשים אחרים שזקוקים לעזרה. זה גם מאפשר לך לפגוש אנשים אחרים שמעורבים בשיקום.

כיצד שיקום יכול לעזור לאנשים?

בין שאתה חי עם HIV ובין שיש לך נכות, שיקום יכול לעזור לך להיות עצמאי ככל האפשר. זה עוזר לך להחלים מפציעה או ממחלה, להפחית סיבוכים, וללמוד איך לעשות את הדברים שאתה רוצה לעשות.

ניתן לספק שיקום במספר הגדרות. היא יכולה להתרחש במרפאה פרטית או ציבורית, במרפאת חוץ, או בבית חולים. ניתן לספק אותו גם בקהילה.

חשוב להבין ששיקום אינו שירות בריאות יוקרתי. זהו שירות בריאות בסיסי, ועליו להיות זמין לכל מי שזקוק לו. בארצות רבות עלות השיקום גבוהה ויש זמני המתנה ארוכים. זה גם יכול לקחת הרבה זמן ומאמצים.

חשוב שתהיה לך גישה חיובית. ללא גישה חיובית, סביר להניח שלא תצליח בשיקום. גורמים מסוימים העלולים לגרום לכך כוללים דיכאון, עייפות או פשוט הכרעה בתהליך.

אחת הסיבות החשובות ביותר לכך שיש צורך בשיקום היא שאנשים חיים זמן רב יותר עם מוגבלות רבה יותר. מעריכים כי בשנת 2050 יגדל מספר האנשים מעל גיל 60 ביותר משליש. עלייה זו תיצור ביקוש מוגבר לשירותי שיקום.

מהן הפעילויות לשיקום?

מלבד עזרה לאנשים עם מוגבלויות פיזיות, שיקום יכול לשפר את איכות החיים של אנשים עם מוגבלויות נפשיות. זה עוזר לאנשים לשפר את כישורי החיים היומיומיים שלהם וללמוד איך להתמודד עם תופעות הלוואי של טיפולים רפואיים. הדבר יכול לעזור להפחית את עלויות האשפוז ולהפחית את הצורך במטפלים.

ניתן לספק שיקום במגוון הגדרות שונות. זו יכולה להיות תוכנית טיפולית ביתית, מרפאה או מתקן אשפוז. ניתן להעביר אותו גם יחד עם התערבויות בריאותיות אחרות.

תוכנית רפואה שיקומית משלבת סוגים שונים של טיפולים, כולל פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק. הם שואפים לשפר כוח, ניידות ואיזון.

ארגון הבריאות העולמי מגדיר את השיקום כתהליך להגעה ולשמירה על רמות תפקודיות ופיזיות מיטביות. ניתן להשתמש בו למצבים בריאותיים חריפים וכרוניים. זה לא מפתיע שיותר ויותר אנשים מחפשים שיקום ממגוון סיבות.

אף שאין זה מפתיע ששיקום שיפר את חייהם של מיליונים, עדיין קיימים מגרעות. לדוגמה, לתוכניות שיקום רבות יש עלות מחוץ לכיס גבוהה, זמני המתנה ארוכים וחוסר גישה לטיפול מחוץ לאזורים עירוניים.

החלק הכי טוב בשיקום הוא שהוא יכול להיות חלק מתוכנית בריאות. זה גם יכול לעזור לאנשים להישאר עצמאיים בבית ולהפחית את עלות האשפוז. בסופו של דבר, שיקום הוא אסטרטגיה מרכזית להשגת יעד פיתוח בר קיימא 3.

פרטים נוספים בלינק המצורף: סל שיקום, עמותה מומלצת