מהי שנת שירות בארגון נוער?


ארגוני שירות לנוער הם תוכניות חוץ-לימודיות המעניקות לצעירים את ההזדמנות לפתח כישורי מנהיגות ולקדם מעורבות אזרחית בקהילה שלהם. יתר על כן, הוא מעביר מסר חיובי ועוזר להם להיות מעורבים בקהילה שלהם.

ארגוני נוער יכולים להיווצר על ידי צעירים עצמם או מבוגרים שאכפת להם מהם. לשתי האפשרויות יש את היתרונות שלהן, ולשתיהן יש את מקומן בהקשרים מסוימים.

מהו תהליך הגיוס?

גיוס עובדים הוא מרכיב בלתי נפרד מכל תוכנית מעורבות של נוער. זה צריך להתחיל מוקדם בשלב התכנון ולהמשיך לאורך כל היישום כדי להבטיח כי האפקטיביות והקיימות של התוכנית יהיו מקסימליים.

מציאת אסטרטגיית הגיוס היעילה ביותר תהיה תלויה בדרישות האישיות שלך. אסטרטגיה פשוטה עשויה להיות לפנות ישירות לסטודנטים שאתה מאמין שירוויחו מהזדמנויות מנהיגות והזדמנויות שירות לנוער.

גישה ממוקדת יותר תהיה למצוא מורה או מומחה מקומי אחר עם קשרים חזקים לצעירים באזורך ולבקש מהם סיוע בתכנון פעילויות שיעסיקו וימשכו צעירים מקומיים.

לדוגמה, אם אתה פותח קבוצת כדורגל לנוער, שקול לשכור מאמן שיש לו ניסיון בעבודה עם ספורטאים צעירים. לאנשים אלה יש הבנה טובה יותר של הדרישות הפיזיות של הספורט, כיצד לארגן אימונים ביעילות, וכיצד להקנות מיומנויות וספורטיביות בצורה נגישה אך מהנה.

איך הם מתכננים הגדרת יעדים?

ארגוני נוער הם קבוצות של צעירים (לעתים קרובות מונחים על ידי מבוגרים) שהתכנסו כדי לטפל בבעיה או בעיה שמשפיעה עליהם ישירות. הם עשויים להיות מאורגנים באמצעות בתי ספר, כנסיות, שכונות או מרכזי בילוי מקומיים.

תכנון הוא הפעולה של קביעת יעדים, ארגון משאבים ויצירת תוכניות להשגת יעדים אלו. זה כרוך בשילוב המומחיות והיעדים ממקורות שונים למסגרת מאורגנת המבטיחה שהפרויקט עונה על הדרישות והצרכים של כל המעורבים.

מעורבות בני נוער בתכנון ערים מספקת להם הזדמנויות ייחודיות לפתח כישורי מנהיגות, רכישת ידע חדש והערכת היתרונות של מעורבות אזרחית. זה עשוי גם להביא לשיפור של תוכניות שמתאימות במיוחד לצרכים ולאינטרסים של צעירים.

זה חיוני למצוא דרכים לבנות צוות של צעירים שמוכנים להתנדב מזמנם ומרצם. אתה יכול לעשות זאת באמצעות בחירות או לבקש מילדים לשמש כחברי ועד.

האם הפעילויות תופסות מקום מרכזי?

ארגוני הנוער מעניקים שנת שירות עם פעילויות שונות, מתפקידי התנדבות רשמיים ועד פרויקטים קהילתיים קטנים. בדרך כלל, חוויות אלו כוללות תרגילי בניית צוות והזדמנות לחקור סוגיות חברתיות.

ארגוני שירות לנוער מטפחים מעורבות אזרחית, הכרוכה בעשיית עבודה משמעותית עבור אחרים ופיתוח מודעות להתנהגות אזרחית נכונה (Anheier 2014). יתר על כן, קבוצות אלו יכולות להעניק לצעירים כישורי מנהיגות ותחושת מעורבות בקהילה.

מלבד מטרות כלליות יותר אלו, ארגוני נוער רבים מתמסרים למטרה מסוימת או לנושא שחשוב לתלמידיהם. זה יכול להיות רלוונטי במיוחד עבור אלה שמתלהבים מבעיות כמו עוני, פשע או חינוך.

מאמצים אלה יכולים לייצר שינויים חיוביים בחיי המשתתפים בהם. לדוגמה, ארגון בראשות נוער במרוקו יצר תוכנית להפחתת שיעורי הנשירה בקרב תלמידי חטיבת הביניים. יוזמה זו נוקטת בגישה כוללת על ידי לימוד מיומנויות מנהיגות, יזמות וחינוך לצעירים מרוקאים.

לפרטים נוספים : שנת שירות "COYO"