מהי משכנתא הפוכה?

ייעוץ עסקי

משכנתא הפוכה היא סוג של הלוואת דירות המאפשרת להפוך את ההון העצמי בבית למזומן. זוהי אפשרות אטרקטיבית לבעלי בתים מבוגרים שדורשים כספים נוספים עבור הוצאות חודשיות או דרישות כספיות אחרות.

עם זאת, למשכנתא הפוכה יש גם חסרונות. אלה כוללים ריבית גבוהה לעתים קרובות ולחץ מכירות מסוים מצד המלווים.

מי זכאי לקבל משכנתא הפוכה?

כדי להיות זכאי למשכנתא 60 פלוס , עליך להיות בן 62 לפחות ולהחזיק את ביתך באופן מוחלט. יתר על כן, חייב להיות מספיק הון עצמי בנכס כדי לכסות כל יתרת חוב על המשכנתא.

יתר על כן, עליך לעמוד בסטנדרטים של נכס HUD ולעבור הערכה פיננסית כדי להוכיח שאתה יכול להרשות לעצמך לתחזק את הבית שלך. אם לא, ייתכן שתידחה ממך הלוואת משכנתא הפוכה או שתידרש להפריש חלק מהתמורה עבור עלויות אחזקת נכסים שוטפים.

משכנתא הפוכה נועדה לאפשר לבעלי בתים מבוגרים לנצל את ההון העצמי הביתי שלהם ולהישאר בבתיהם זמן רב ככל האפשר. עם זאת, התהליך מורכב וכפוף לכללים נוקשים שנועדו להגן על שני הצדדים – להבטיח שמקבלים משכנתא הפוכה עדיין יוכלו לנהל את הכספים שלהם ולטפל ברכושם.

מהם הקריטריונים לקבלת משכנתא הפוכה?


בעת הגשת בקשה למשכנתא הפוכה, הקריטריונים יכולים להיות שונים בין המלווים. חלקם דורשים מהלווים להחזיק סכומים מסוימים של הון עצמי בבתיהם או לעמוד בכישורים פיננסיים אחרים.

HUD מציינת דרישות מסוימות מסוג בית לזכאות למשכנתא הפוכה: בית חד-משפחתי או בית רב משפחתי של 4 יחידות לכל היותר, כאשר יחידה אחת מאוכלסת כבית המגורים העיקרי על ידי הלווה.

על המבקשים להיות מוכנים גם להפריש חלק מכספי המשכנתא ההפוכה שלהם בעת סגירת ההלוואה עבור חיובי נכס שוטפים כגון מיסים וביטוח. המלווים מבצעים בדרך כלל הערכה פיננסית כדי לקבוע אם הלווים יכולים לעמוד בהוצאות השוטפות הללו.

מהם היתרונות של משכנתא הפוכה?

עבור בעלי בתים מבוגרים, משכנתא הפוכה יכולה לספק השלמת הכנסה. זה יכול גם לשלם עבור תיקונים ושיפורים בבית, לכסות הוצאות רפואיות או לספק עלויות טיפול בבית.

הלוואות אלו מוצעות באמצעות מלווים באישור FHA וחברות משכנתאות פרטיות. הם עשויים להיות מוחזרים בצורות שונות, כגון תשלום חד פעמי, תשלומים חודשיים או קו אשראי פתוח.

יתרון אחד הוא שהמשכנתאות ההפוכות אינן משפיעות על קצבאות הביטוח הלאומי או על Medicare. עם זאת, אם אתה מסתמך על תוכניות אלה, יהיה זה חכם לדבר עם יועץ הטבות לפני הגשת בקשה למשכנתא הפוכה.

חשוב לזכור כי משכנתא הפוכה מגיעה עם הוצאות מקדימות רבות, כגון עלויות סגירה ודמי הקמה. אלה עשויים להסתכם בעשרות אלפי דולרים.