מהו פיתוח עסקי? ‏


מהו פיתוח עסקי?

פיתוח עסקי אינו זהה למכירות, שיווק או אסטרטגיה עסקית. במקום זאת, פיתוח עסקי נועד ליצור ולקיים צמיחה ארוכת טווח ורווחית. הוא עושה זאת על ידי ניצוץ חדשנות ויצירת ערך. עבודתם של עובדי פיתוח עסקי היא חלק מרכזי בהצלחתו ארוכת הטווח של הארגון.

התפקיד של פיתוח עסקי יכול להשתנות מחברה לחברה, אבל זה לעתים קרובות בהשוואה לשיווק. בעוד שיווק מתמקד במשיכת לקוחות חדשים ומובילים, פיתוח עסקי מתמקד בבניית קשרים עם ארגונים אחרים. תהליך זה כרוך בחינוך לקוחות על חברה ועל המנחות שלה. תוכנית פיתוח עסקי מצליחה כוללת מגוון טקטיקות שמטרתן להגדיל את גודלו וערכו של הארגון. לדוגמה, אסטרטגיות פיתוח עסקי יכולות להתמקד בהגדלת מספר הלקוחות החדשים ובהגברת הרווחים.

פיתוח עסקי כרוך גם בביצוע מחקרים. מחקר זה עוזר לחברה לזהות שווקים חדשים ולקוחות פוטנציאליים. חיוני להבין את התעשייה לפני קבלת החלטות שישפיעו על ההכנסות. מחקר זה יכול גם לחשוף מי המתחרים שלך ואת סוגי הלקוחות שהם ימשכו. ברגע שחברה מבינה את התעשייה, היא יכולה להתחיל לפתח ולגדל שוק חדש.

פיתוח עסקי כרוך גם בתכנון והכנת תוכניות עסקיות להתרחב. זה יכול להיות תהליך מאתגר, משום שהוא כרוך בזיהוי ובשימוש בהזדמנויות צמיחה. היא כרוכה גם בבניית שותפויות אסטרטגיות ובקבלת החלטות עסקיות מחושבות.

כיצד פיתוח עסקי שובר את תקרת הזכוכית?

אחת הדרכים היעילות ביותר לשבור את תקרת הזכוכית היא על ידי קידום מגוון בארגון שלך. ניתן להשיג זאת באמצעות הכשרה והדרכה, הערכות מיומנויות והגדלת הפרופיל. ניתן גם ליזום שיחות בין עמיתים לעבודה ולהעלות את המודעות לנושא. לא משנה באיזה ארגון אתה נמצא, קידום הגיוון הוא המפתח.

מינוף חשוב עבור כל חברה שרוצה לגדול, ושימוש יותר בידיים כדי לעשות יותר עבודה הוא המפתח לשבירת תקרת זכוכית. תחשוב על שבירת תקרת זכוכית כמנוף שנח על נקודת המשען. חברי הצוות שלכם לוחצים על הידית כדי לשבור את התקרה. הידית יכולה להיות שירות חדש או תהליך חדש בחברה שלך.

תקרת זכוכית היא מחסום בלתי נראה המונע מאנשים להתקדם בקריירה שלהם. מחסום זה נוצר לעתים קרובות עקב הטיה מרומזת או נורמות תרבותיות שמרתיעות נשים מלעלות לעמדות גבוהות יותר. נשים נחשבו בעבר למנהיגות פחות מוכשרות מגברים, למרות הניסיון והכישורים שלהן. כתוצאה מכך, נשים נמנעות באופן עקבי מההזדמנויות להתקדם בקריירה שלהן.

חברות חייבות לנקוט צעדים כדי לשפר את הגיוון ולעודד נשים ליישם. לדוגמה, על ידי ביצוע הערכה, חברות יכולות לזהות היכן יש פערים במגוון ולהציב מטרות כדי להבטיח שיותר נשים יממשו את מלוא הפוטנציאל שלהן. לדוגמה, פרויקט מחקר של הפורום הכלכלי העולמי שואף לייצר 100 מנכ "ליות עד שנת 2025. על ידי העסקת נשים נוספות וקידומן כראוי, נשים יכולות להיות מיוצגות יותר בצמרת הארגונים שלהן.

באיזה תחומים מטפל הפיתוח העסקי?

פיתוח עסקי הוא תחום רחב היקף, ויכול לכלול כל דבר החל משותפויות אסטרטגיות וכלה בהצגת יעילות במבצעים פנימיים. היא עשויה להיות כרוכה בהצגת מוצרים ושירותים חדשים, או כרוכה בטיפוח קשרים עם לקוחות וסיכויים. ככזה, פיתוח עסקי כרוך במידה רבה של פתרון בעיות יצירתי.

מטרת הפיתוח העסקי היא ליצור ערך לטווח ארוך עבור ארגון. היא כרוכה בזיהוי והערכה של הזדמנויות חדשות בשוק ובמוצר ובקבלת החלטות עסקיות שיגדילו את הרווחים. זוהי משמעת פונקציונלית, המשפיעה על כל המחלקות האחרות. לדוגמה, מחלקות מכירות ושיווק עשויות להיות כפופות לפיתוח עסקי, והשתיים עשויות להשלים זו את זו.

בעוד אנשי מכירות בדרך כלל להתמודד ישירות עם לקוחות בודדים, אנשי פיתוח עסקי עובדים כדי לפתח מערכות יחסים עם סיכויים. הם מפתחים אישים קונים ומזהים הזדמנויות עסקיות חדשות. הם גם מתקשרים עם צוות השיווק על מיזמים חדשים. מחלקת השיווק תומכת בצוות הפיתוח העסקי על ידי שיפור המודעות למותג ויצירת מסרים עקביים למותג.

פיתוח עסקי כרוך גם בהערכת הזדמנויות התרחבות. בחברת מוצרים, הצוות עשוי להעריך את הפוטנציאל למכור את המוצר או השירות לשווקים חדשים, כולל ארצות הברית וברזיל. צוות הפיתוח העסקי יעבוד כדי לאזן עלויות וצרכים עם הצרכים של הלקוח. בנוסף, איש מקצוע לפיתוח עסקי חייב להיות בעל עין חדה למגמות ודפוסים. זה חיוני לאסטרטגיה ותכנון.

פרטים נוספים: פיתוח עסקי – X2Y