כיצד מטפלים בחרדות קשות? ‏


אם יש לך הפרעת חרדה חמורה, ייתכן שתצטרך להיפגש עם פסיכיאטר או פסיכולוג. אנשי מקצוע אלה מתמחים בבריאות הנפש ויכולים לעזור לך לזהות את הגורמים לתסמינים שלך ולפתח תוכנית טיפולית. עם זאת, עליך לשים לב שלא תרפא לחלוטין את ההפרעה בעזרת טיפול אחד בלבד. זה בגלל שאתה עדיין תחווה עליות ומורדות כמו שאתה עובד דרך תהליך הטיפול. אף ־ על ־ פי ־ כן, ברגע שתחליט לראות איש מקצוע בתחום בריאות הנפש, תמצא עולם של עזרה ותקווה. להלן כמה מן האפשרויות הטובות ביותר לטיפול בחרדות. ‏

טיפול התנהגותי קוגניטיבי. זוהי צורה מוכחת של טיפול לאנשים הסובלים מחרדה. במהלך הטיפול, המטופלים לומדים לזהות ולאתגר את מחשבותיהם השליליות. מפגשים אלה יכולים להיות באופן אישי או וירטואלי. טיפול בחשיפה כולל אט אט חשיפת עצמך לתרחישים מסוימים וחוויות המעוררות חרדה. שיטה זו כרוכה גם בלמידת שיטות הרפיה ובהדרגה חשיפת עצמך לפוביה. בשילוב, שיטות אלה יכולות להוביל להקלה נצחית. מאמר זה ידון בטיפולים המובילים להתמודדות עם דאגות קשות. ‏

טיפול התנהגותי קוגניטיבי. זה סוג של טיפול שמבקש מהחולים לבצע דברים שהם הכי מפחדים מהם. עם זאת, לפעמים, חרדה חמורה עלולה להפוך את הטיפול הזה לבלתי אפשרי. התרופה עוזרת להפחית את עוצמת החרדה ולשפר את תגובת המטופל לטיפול. לכן, אנשים רבים חושבים שטיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא כלי מאוד מועיל לטיפול בחרדה שלהם. לכן, חשוב להבין את ההבדל בין טיפול בהתנהגות קוגניטיבית. השניים שונים, ושניהם הוכחו כיעילים בטיפול בחרדה.

בנזודיאזפינים וחוסמי בטא הם שתי התרופות היעילות ביותר לטיפול בחרדה חמורה. עם זאת, הם נושאים סיכונים ותופעות לוואי. טיפול בשיחות הוא מרכיב חיוני בכל תוכנית טיפול לחרדה. טיפול בשיחות עוזר לך להבין מה מעורר את החרדה שלך ומלמד אותך מיומנויות התמודדות חדשות. בנוסף לכך, תוכל גם ליטול תרופות. תרופות נוגדות דיכאון זמינות בצורות רבות, כולל בנזודיאזפינים ונוגדי פסיכוטיקה. אם שיטות אלו אינן עוזרות, הרופא עשוי להציע שילוב של פסיכותרפיה ותרופות לשיפור מצבך.

יש מספר טיפולים לחרדה קשה, ואתה יכול לבחור מה מתאים לך. זכור שאין פתרון אחד לחרדה, לכן עליך לנסות מספר טיפולים לפני שתגיע להחלטה. ולעולם אל תפחד לבקש עזרה. זכור, מגיע לך להרגיש טוב יותר, ואתה לא צריך לסבול בשקט. עם עזרה, אתה יכול לעשות את הבדל ולהתחיל לחיות חיים של אושר. אז אל תחכה לקבל טיפול.

חרדה קלה היא דבר נורמלי לחלוטין, אך עליך לבקש עזרה מקצועית אם הסימפטומים שלך הופכים לחמורים. דאגות עלולות להפריע לחיי היומיום שלך ולגרום לך להפסיק ליהנות מהחיים. עם זאת, זה חיוני לבקש עזרה מקצועית ברגע שאתה שם לב לכל התסמינים האלה. איש מקצוע מוסמך לבריאות הנפש יוכל לאבחן ולטפל במצבך כדי שתוכל לחיות את חייך במלואם. תשמור על עצמך הבריאות שלך בסכנה. תפעל היום ותפעל.

לא קל לנהל את החרדה שלך. דאגות קשות עלולות להיות מתישות ולפגוע ביכולתך ליהנות מהחיים ולתפקד. אבל החדשות הטובות הן שזה לגמרי בר טיפול. אם אתה סובל מחרדות קשות, התייעץ עם הרופא או עם ביטוח הבריאות שלך כדי למצוא מומחה מומלץ לבריאות הנפש. הם יכולים להעריך את התסמינים שלך ולעזור לך למצוא טיפול. אתה צריך גם לשקול לקבל הערכה על ידי מומחה לבריאות הנפש כדי לוודא שאתה לא סובל מכל מצב רפואי אחר.

מבוגרים רבים אינם מכירים בסימני הפרעת חרדה ואינם מוכנים לחלוק את התסמינים עם רופאיהם. הסימפטומים עלולים להיות מאובחנים לא נכון על ידי הרופא והחולה. ייתכן שהדבר נובע גם מגורמים אחרים, כגון מצב רפואי מסוים, תרופות מרשם או מצבים מסוימים. בנוסף לכך, דאגות עלולות להיגרם מיגון מסובך או כרוני. בן הזוג האבל עלול להימנע מלהיות בסביבת תזכורות למת. אתה אולי לא יודע מה גרם להפרעת החרדה שלך, אבל ייתכן שזה משהו שגורם לך ליותר לחץ ממה שהיית מצפה.

למרבה המזל, חוקרים מתקדמים בהבנת הגנטיקה של החרדה. התחום החדש הזה חוקר את היחסים בין גנים וסביבות. למשל, נטייה גנטית לביישנות עלולה להפוך את ילדך למטרה לבריונים בבית ־ הספר. בריונות יכולה רק להגדיל את חומרת החרדה שלך. אבל למרבה המזל, יש דרכים רבות לטפל בחרדה שלך בלי לקחת תרופה. עם כל העזרה של אפשרויות אלה, תוכל למצוא את הטיפול הנכון ולקבל את החיים שלך בחזרה.

פרטים נוספים: https://etual-k.com/2018/12/18/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9E%D7%98%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A7%D7%A9%D7%95%D7%AA/