משכנתא הפוכה לכל מטרה בגיל 60+


במשך שנים, משכנתאות הפוכה היו דרך פופולרית להמיר הון עצמי למזומן. למעשה, הם קיימים מאז שנות ה-60 ועזרו למיליוני אזרחים ותיקים לקבל גישה למזומנים כשהם היו זקוקים להם ביותר. אולם כיום, ישנם שימושים רבים אחרים להלוואה מסוג זה, שאולי אינכם מודעים אליהם – חלקם כוללים עזרה לילדים ברכישת בתיהם הראשונים או תשלום חובות בפיגור, כך שדוח האשראי שלכם לא יפגע בהם יותר. אז אם אתה חושב שקבלת אחת מההלוואות האלה טובה רק לקניית משהו חדש (כמו קרוואן או סירה), אז תחשוב שוב! הנה כמה דוגמאות:

השינויים האחרונים בתוכנית המשכנתא ההפוכה, החלים כיום על כל בעלי הדירות מעל 60 שנה, מספקים לכם הזדמנות לנצל הלוואת משכנתא הזמינה לכל מטרה.

תהליך הגשת בקשה למשכנתא 60 פלוס כולל הגשת בקשה דרך המלווה או המתווך שלך. עליך לעמוד בדרישות מסוימות לפני שתוכל להיות זכאי להלוואה מסוג זה: עליך להיות בן 60 לפחות בזמן הגשת הבקשה; עם זאת, אין מגבלת גיל עליון לזכאות (כלומר, אם בריאותך מאפשרת זאת).

הבית שלך חייב להיות משולם או שיהיה לו מעט מאוד הון עצמי (לא יותר מ-20%). אם אתה חייב יותר מ-20% מערך הבית שלך ומתכוון לשמור אותו עד המוות או למכור אותו תוך 10 שנים לאחר לקיחת ההלוואה (המוקדם מביניהם), אז זה לא יסתדר לך מבחינה כלכלית אלא אם כן יקרה משהו דרסטי כמו ערכי נכס מרקיעי שחקים במהלך אותן 10 שנים, מה שיעלה את שווי השוק שלו בצורה משמעותית מספיק כך שכאשר יימכר בהמשך הדרך יכסה את התחייבות החוב הנותרת שלי בתוספת חיובי ריבית הקשורים לקנסות משיכה מוקדמת שהוטלו על ידי מוסדות פאני מיי/פרדי מק המנפיקים הלוואות דרך הסוכנויות שלהם כמו Wells Fargo Bank NV USA וכו…

משכנתא הפוכה נלקחת בדרך כלל על ידי אזרחים ותיקים שרוצים להמיר את הון הבית שלהם למזומן, אך ניתן להשתמש בהן גם למימון מספר יעדים מלבד פרויקטים של שיפוץ בית.

אולי תופתעו לגלות שניתן להשתמש במשכנתאות הפוכה למגוון מטרות מלבד פרויקטים של שיפוץ בית. לדוגמה, אנשים רבים שזכאים למשכנתא הפוכה משתמשים בהון העצמי שלהם כדי לעזור לילדים ברכישת בית או לשלם הלוואות לסטודנטים. זה נכון במיוחד אם אין להורים נכסים אחרים או אפיקי הכנסה אחרים העומדים לרשותם בשלב זה בחייהם, אך עדיין נבנה הון עצמי רב בבתיהם מתשלום משכנתאות עליהם לאורך השנים.

בנוסף, חלק מהקשישים בוחרים לקחת הלוואה מהסוג הזה מכיוון שהם לא רוצים שיצאו עוד תשלומים חודשיים מהתקציבים שלהם; במקום זאת, הם מעדיפים להפקיד סכום חד פעמי בחשבון הבנק שלהם מדי חודש – או אפילו רבעוני – עד שהם ילכו לעולמם (ולפעמים גם מעבר לכך).

לדוגמא, אם יש לכם ילדים שזקוקים לסיוע כלכלי או אם אתם רוצים לעזור להם לרכוש בית ראשון, תוכלו להשתמש במשכנתא הפוכה לצורך סיוע כלכלי.

בנוסף לסיוע בצרכים הפיננסיים שלכם, ניתן להשתמש במשכנתא הפוכה גם לכל מטרה.

לדוגמא, אם יש לכם ילדים שזקוקים לסיוע כלכלי או אם אתם רוצים לעזור להם לרכוש בית ראשון, תוכלו להשתמש במשכנתא הפוכה לצורך סיוע כלכלי. שימוש נוסף למשכנתא ההפוכה הוא לשלם חובות בפיגור ולנקות את דוח האשראי שלך אחת ולתמיד. זה יכול להיות מועיל במיוחד אם נמנעת ממך הלוואות לדיור או שאתה רוצה לשפר את דירוג האשראי שלך.

שימוש נוסף למשכנתא ההפוכה הוא לשלם חובות בפיגור ולנקות את דוח האשראי שלך אחת ולתמיד. זה יכול להיות מועיל במיוחד אם נמנעת ממך הלוואות לדיור או שאתה רוצה לשפר את דירוג האשראי שלך.

אם יש לך חשבונות שטרם שולמו, משכנתא הפוכה יכולה לעזור לבטל אותם. חשוב לציין שרק סוגים מסוימים של חוב זכאים לביטול בשיטה זו: חשבונות רפואיים (כולל Medicare), הלוואות לסטודנטים ותשלומי מזונות/מזונות ילדים הם כולם צורות תשלום מקובלות באמצעות הלוואת HECM. אם יש משהו אחר ברשימה שלך שלא מכוסה כאן אבל נשמע כמו שצריך, בדוק תחילה עם מומחה לפני שתמשיך!

אם אף אחת מהסיבות הללו לא עונה על הצרכים שלך, עדיין קיימות אפשרויות רבות אחרות שיכולות לעזור לך להשיג מטרות ספציפיות תוך הנאה משקט נפשי בידיעה שהן יהיו מכוסות במקרה חירום.

בנוסף לסיבות לעיל, ישנן דרכים נוספות בהן ניתן להשתמש במשכנתא הפוכה. אם אף אחד מאלה לא מתאים לך , יש עדיין אפשרויות רבות אחרות זמינות שיכולות לעזור לך להשיג מטרות ספציפיות תוך הנאה משקט נפשי בידיעה שהן יהיו מכוסות במקרה חירום.

הלוואת משכנתא הפוכה יכולה לשמש בדרכים רבות מעבר לקניית בית חדש או מימון מחדש של משכנתאות קיימות : אתה יכול להשתמש בהלוואת משכנתא הפוכה כדי לשלם חובות בפיגור. אתה יכול להשתמש בהלוואת משכנתא הפוכה כדי לעזור לילדים עם מקדמה על בית. אתה יכול להשתמש בהלוואת משכנתא הפוכה כדי לשלם עבור שכר הלימוד במכללה. אתה יכול גם להשתמש בו לפרויקטים של שיפוץ בית כמו שיפוץ המטבח או האמבטיה שלך, הוספת חדרים חדשים או בניית תוספת על הבית שלך

אם אתה מחפש דרך לנצל את ההון העצמי של הבית שלך, אז משכנתאות הפוכה הן הפתרון המושלם. הם מאפשרים לך לגשת לכספים מערך הבית שלך מבלי שתצטרך לבצע תשלומים או החזרים כלשהם עד למוות או ליציאה. המשמעות היא שאין הגבלות על כמה כסף ניתן ללוות או להשתמש לכל מטרה שהיא!